vineri, 1 mai 2009

HEVIZ, Ungaria- partea II


 Fideli principiului nostru: “concediu fara rezervare”, ajunsi in statiune am inceput sa cautam cateva pensiuni sau hoteluri. Am gasit o pensiune foarte draguta, pe Atila Utka, cu 20 euro/noapte. Este o garsoniera compusa dintr-o camera spatioasa, dotata cu TV, baie, bucatarie complet utilata, balcon.

Imagine a bucatariei si a livingului

De aici pana la complexul termal sunt cateva minute pe jos. Am ajuns tarziu, asa ca am ramas in Heviz doua nopti, ca sa avem o zi intreaga rezervata pentru relaxare in apele termale ale lacului. 

Statiunea s-a dezvoltat de jur-imprejurul complexului balnear, hotelurile cele mai mari fiind in imediata apropiere a acestuia. Tot aici e si zona de shopping, cu stradute inguste si magazine de-o parte si de alta, bazare adevarate in care gasesti orice. Posete, saluri, lucruri de mana, fete de masa, asternuturi, costume de baie, haine de piele, toate marfurile sunt expuse in fata fiecarui magazin intr-o multitudine de culori si fiecare magazin isi are propria personalitate. Sunt chiar supermarketuri si magazine de bauturi, astfel incat sa fie satisfacute toate gusturile. 
Tavernele si localurile sunt deschise, turisti sunt insa putini. Ne-am lamurit de ce in oras nu era lume abia in a doua seara cand am urcat dealul aflat in spatele orasului, la vinarii, indrumati de gazda noastra. Aici, in vii s-au construit localuri,restaurante si terase si cei mai multi turisti isi petrec aici seara, mai ales ca in fiecare restaurant sunt formatii ce canta muzica traditionala si se servesc bucate unguresti.
 Intrarea la baile termale costa aproximativ 30 euro/zi, insa se pot face abonamente pentru cei veniti sa petreaca mai mult timp si se ofera reduceri. Intregul ansamblu al bailor frapeaza prin culoare. Pavilionul central, situat in mijlocul lacului e inundat de flori violete. Din el converg altele spre malurile lacului, la fel de colorate. Este un labirint floral, iar apele caldute ale lacului sunt ademenitoare. Peste tot, atat pe iarba de pe malul lacului, cat si pe pavilioanele in aer liber sunt sezlonguri si scaune. E lume multa inauntru, dar fiecare are suficient spatiu de desfasurare. Apa e calduta, undeva la 32 grade. Pentru perioada de iarna s-a amenajat un spatiu special pentru cei ce doresc sa faca baie in incinta pavilionului central. Aici, de regula pe tot parcursul anului fac baie cei cu dizabilitati, fiind instalat si un elevator special pentru ei.

 Serviciile din interior sunt impecabile. Asa ne-am amintit de baile termale de la Felix, unde am fost acum cativa ani si care aratau execrabil. Aici totul iti face placere, poti sa stai oriunde. Iarba e tunsa, pe pajiste sunt copaci care sa te apere de soare, si pe lac sunt nuferi. Am vazut chiar si o ratusca ratacita pe apa, care insa s-a speriat de noi, s-a bagat la fund si a disparut din raza noastra.


Totul e creeat nu numai pentru tratament si si pentru desfatarea simturilor celor ce vin aici. N-am simtit cum a trecut ziua, mai ales ca am intalnit romani inotand in apele lacului, cu care ne-am intretinut.
 Ne-a parut rau cand am plecat ca am programat doar o zi de baie la Heviz.
Ca si in atatea alte orase vizitate, am promis ca vom reveni cu o alta ocazie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu