joi, 26 martie 2009

PARIS, Franta – partea aIII-a



Champs Elisee


Palatul Chaillot, aflat “peste drum” de turnul Eiffel e o constructie semicirculara ridicata pentru expozitia Universala de la Paris din 1937 si gazduieste Muzeul Marinei, al Omului si al Cinematografiei. Siruri lungi de trepte urca spre castel dinspre Pont d’Iena, din Piata Varsovia. Turistii, ca si noi, de altfel, impanzesc piata, admirand turnul, Campul lui Marte, copiii se joaca pe aleile inspre palat, iar glasurile lor ne trezesc la realitate. Suntem, da, la Paris, la poalele Turnului Eiffel!
De cealalta parte a castelului Chaillot se deschide Piata Trocadero.
Am urmat bulevardul Kleber pana la Arcul de Triumf, construit de Napoleon in 1806, dupa batalia de la Austerlitz, monument aflat in centrul Place de l'Étoile, comemorând victoriile Franţei şi onorând pe cei care au murit în luptă. In spatele arcului am gasit o cafenea cocheta, unde ne-am tras sufletul la o cafea.
Nu foarte mult insa, pentru ca am plecat mai departe.
De la Arcul de Triumf coboara maiestuos cel mai exclusivist bulevard, cel mai cunoscut din lume si cel mai somptuos, Champs Elysee.

O plimbare in amurg, atunci cand incep sa se aprinda felinarele si intreg bulevardul devine o torta e iun tonic atat pentru relaxare, cat si pentru buna-dispozitie.

Magazinele exclusiviste- Mercedes,
Renault, Dior, Louis Vuitton, cafenelele, terasele, renumitul Lido, constituie atractiile turistice ale celei mai faimoase strazi.
Am parcurs pe jos cei 4 km cati masoara bulevardul pana la Place de la Concorde, admirand sirurile de cladiri aflate de-o parte si de alta, ele insele, monumente de arhitectura.
Un Lamborghini portocaliu bloca o intersectie pe Champs Elisee... cine sa stie cui ii apartine? avea numere arabe...

Prilej de a face niste poze cu superba limuzina...

Place de la Concorde este acum spatiul in care se desfasoara paradele militare, festivitati consacrate, desi in perioada iacobina aici aveau loc executiile publice. In mijlocul pietii se inalta obeliscul adus de la templul de la Luxor, Egipt.
Acesta a fost asezat aici in 1836 exact pe locul in care intre 1793-1795 se afla ghilotina,
Am lasat in dreapta Grand Palais-ul, admirand de departe varful obeliscului. De aici am strabatut Gardinile Tuileries,
am trecut pe sub Arcul de Triumf al Caruselului, am admirat grupul statuar aflat in varf, copie a celui aflat la Basilica San Marco din Venetia, construit de Napoleon in 1806
si am ajuns la Muzeul Luvru.
Era deja intuneric, muzeul era inchis, insa am avut parte de un alt spectacol, cel al iluminarii treptate a intregii piete interioare a muzeului si a piramidei de sticla aflate la intrare, un spectacol asteptat nu doar de noi, ci si de ceilalti turisti aflati la acea ora in piata.
A fost pentru a doua oara in decursul unei singure zile cand lacrimile au inceput sa imi curga nestingherite pe obraji, fara sa am niciun alt motiv, decat cel al bucuriei de a ma afla in acel loc.
N-am apucat sa vizitam muzeul, insa l-am putut admira in splendoarea amurgului care s-a lasat incet-incet peste oras.
De la Luvru ne-am continuat plimbarea pe malul drept al Senei pana pe Cheiul Celestinilor, unde ne-am oprit la o terasa la o pizza. Era deja tarziu si luminile proiectoarelor de pe cladirile aflate pe malurile fluviului se oglindeau in apa, creind un décor ireal, de poveste.
Ne-am intors cu metroul la hotel, obositi, insa extaziati de tot ce vazusem. Ca sa incheiem seara apoteotic, ne-am abatut pe cheiul Loirei, aflat in spatele hotelului,
ne-am plimbat de-a lungul cheiului,
am baut o bere la o terasa din Place de Bitche si dupa toate astea, am putut spune “Paris, mon amour”….

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu