joi, 27 august 2009

Balci, Kliment, Regiunea Shumen, Bulgaria

Un balci ca in copilarie... asta am gasit in drumul spre Burgas, intr-o zi fierbinte de august, inaintea Sfintei Marii. Un balcu cu tarabe pline cu dulciuri, turta dulce, alvita, prajiturele, dar si mici, desi ne batem cu pumnii in piept ca sunt romanesti.
Tarabe cu ochelari de soare, incaltaminte si haine... totul pe un fundal muzical. Carusele si calusei, jucarii pentru copii si multa veselie intr-un sat din Bulgaria, de etnie turca. Pentru ca aici majoritatea vorbeau nu bulgara, ci turca. Masini de Istanbul pe drum demonstrau ca nu era doar o simpla sarbatoare a Sfintei Maria, ci o intregire a familiilor de turci.
Am gasit aici colonia turceasca care e deosebita. Am gasit-o numai in Turcia, acum ne-am refacut stocurile din Kliment.
Ne-am simtit din nou copii, am fost pentru cateva minute bune teleportati in copilarie, atunci cand savuram orice eveniment de acest gen, am trait o stare de fericire pentru ca, de ce nu, fiecare isi doreste macar pentru o clipa sa redevina copilul fara griji de altadata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu